memori teRukir diSini =)

Dari hari pertama aku melangkah masuk ke kampus diri ini seolah masuk ke rumah sendiri. Menghabiskan masa 4 tahun lebih hanya menanti pengiktirafan bergelar seorang graduan. 4 tahun menghabiskan masa mendambakan diri sebagai pelajar, demi segulung cita-cita, sebuah harapan keluarga, kugagahkan jua. Hidup dipenuhi dengan kuliah dan aktiviti ilmiah. Suka duka bersama kehidupan di asrama murni/nurani yang dipenuhi oleh aktiviti U. Melakukan aktiviti berkumpulan dengan teman yang sealiran dengan diriku. Kerenah tetap ada namun tidaklah kronik jika dibandingkan semasa di alam persekolahan. Mungkin usia yang tidak jauh berbeza bisa melunturkan ego sesama sendiri.

Masa belajar sangat lama ku rasa. Semester akhir ketara kepenatan dan kebosanan terpampang pada muka. Ibarat menanti countdown laungan merdeka!!.. Thesis harus disiapkan sepuas rasa secukup daya seenak perisa. Tapi baru separuh jalan daa. Hati mula gundah gulana. Menanti detik detik perpisahan dengan teman seperjuangan yang telah lama mengisi ruang di hati. Ada juga yang girang gembira sambil berguling2 menghitung hari tamat belajar dengan niat hendak melangsungkan perkahwinan bersama kekasih hati yang sudah lama setia menanti hahahaha.

Minggu terakhir pasti berbaur kesedihan .Satu persatu kawan akan hilang dari pandangan. Beransur meninggalkan Kota Bharu menuju kampung halaman. Hilang segala tawa hilai muncul pula satu perasaan menghadapi perpisahan sedih bercampur duka . Sedih tidak terkata, segala kenangan semua diabadikan , alamat rumah dicatatkan, gambar dalam facebook dijadikan tatapan. Kata kata semangat di lontarkan supaya masing-masing diberi kekuatan menempuh alam baru yang akan datang..

Masih ku teringat detik-detik bersama, berjalan seiringan ke kelas, mandi manda di hutan rimba, meneroka tasek demi menyimpan memori terindah, mencari tempat berteduh di kala tidak dapat asrama, dan yang paling best saat2 makan bagai perut ada 5...bersengkang mata demi menyiapkan repot dan thesis.

Macam macam aksi dan gelagat mencetuskan kontroversi antara kami. Tak kurang juga, apabila tiba detik yang paling mendukacitakan, lagi mencemaskan mereka jugalah yang menjadi teman.. pendengar setia , pendorong semangat dan juga teman segala keadaan.. Menghadapi hari-hari berpisah dengan si jantung hati tatkala peperiksaan akhir semestar.. Satu demi satu giliran kami merasa detik yang tragis. hahaha.....bangkit selepas sebuah kegagalan dalam perhubungan..Namun kami masih setia walaupun di asak pelbagai cabaran demi sebuah persahabatan tanpa sebarang pergaduhan.

Aku sudah berteman!!Bila agaknya kita akan dipertemukan semula selapas perpisahan ini. Sama gelanggang tetapi lain kawasan. Utara Selatan Timur dan Barat.... Semoga kita dapat bertemu di lain kali..Terima Kasih atas sebuah persahabatan. Semoga hubungan persahabatan akan berkekalan sepanjang zaman.

5 luahan:

S Marni A said...

sedey bebbbb... mengalir air mata aku baca, awat hg puitis sgt kali ni? =(

jgn terase ek, aku panggil ko bony, yuuhuu~~ pasni tak leh panggil dah kot..

mok mok, bam bam, gemok... sume dah tak de, =(

tamo gaduh2x dah hujung-hujung camni, harap-harap tersilap bahasa terkasar ciuman, maafkan i yek, huhu

buduUtara_cikun said...

haha..
besa la..last2 ni la nk berpuitis pun..
almaklum la tgh kerahkn idea bwt thesis:P

xpyh gaduh2..lupakan cerita lama,mulakn yg baru..
pandang ke hadapan..
tak salah kalau kita yg maafkan org lain..buang semua ego2..

mieraNawi said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...................................................... bony oopssss...acik beruitis d hari jadiku.... sedey nye la nk abes ni...
hmmmmmmmmm.......... maaf memaaf sesama kite ok...bunag yg keruh, hamek yg jernih

buduUtara_cikun said...

haha..

S Marni A said...

masalah nye kalo dah gelap, tak kan bule jadi jernih, miahahha~~

Post a Comment